Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Watykański zakaz udzielania święceń kapłańskich kandydatom homoseksualnym spotkał się z otwartym lub milczącym sprzeciwem wielu środowisk katolickich na całym świecie – mówi w rozmowie z KAI ks. prof. Andrzej Kobyliński.

Dawid Gospodarek (KAI): Kilka dni temu miała miejsce premiera nowej książki papieża Franciszka „Siła powołania”, w której m.in. wyraża on niepokój z powodu homoseksualizmu wśród księży i osób konsekrowanych oraz potwierdza stanowisko, by nie przyjmować do seminariów i zakonów osób homoseksualnych. Ta wypowiedź jest szeroko komentowana na całym świecie, wzbudza też trochę kontrowersji, a nawet zamieszania – przecież to ten sam papież, który kilka lat temu w rozmowie z dziennikarzami na pokładzie samolotu mówił: „Jeśli ktoś jest gejem i szuka Boga, i ma dobrą wolę, kim jestem, by go sądzić?”

Ks. Andrzej Kobyliński: Te dwie opinie papieża Franciszka rzeczywiście obiegły świat lotem błyskawicy. Sfera seksualna nie od dzisiaj przykuwa uwagę ludzi, niezależnie od rasy czy koloru skóry. Nic więc dziwnego, że najnowsza wypowiedź Ojca Świętego na temat homoseksualizmu jest analizowana na całym świecie.

KAI: Jak ją rozumieć?

– Tym razem papież Franciszek nie dotyka problemu wszystkich osób homoseksualnych, ale koncentruje swoją uwagę na księżach, siostrach zakonnych, zakonnikach, klerykach itp. Problem orientacji seksualnej osób duchownych i konsekrowanych jest obecnie przedmiotem wielu dyskusji. Co więcej, można mówić dzisiaj o niezwykle ostrym konflikcie wśród katolików, gdy chodzi o moralną ocenę homoseksualizmu.

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna

Katechizm o kryzysie w Kościele

Wprowadzenie

Przedmowa autora

Niniejsza książka powstała z inicjatywy Przełożonego Generalnego Bractwa Św. Piusa X.

Ten katechizm pragnie wyjaśnić najważniejsze z atakowanych obecnie katolickich prawd i bronić je przed współczesnymi błędami. Po każdym pytaniu następuje krótka i jasna odpowiedź, która później – w pomniejszonej czcionce – jest bliżej uzasadniona. Przy tym uzasadnieniu zrezygnowano wprawdzie z jednej strony z ściśle naukowego poziomu, pragnąc wszakże z drugiej strony nie być zbyt powierzchownym i ująć trafnie sedno problemu. Często odsyła się w tekście lub przypisach do szczegółowej literatury.

Czcigodnemu Księdzu Schmidbergerowi dziękuję za przejrzenie i poprawienie rękopisu.

Oby ta książka w dzisiejszych czasach zamieszania przyczyniła się do tego, że katolicka prawda będzie lepiej znana i bardziej kochana!

ks. Mateusz Gaudron FSSPX

Zaitzkofen
w Święto Wniebowstąpienia Pańskiego
8 V AD 1997

Katechizm o kryzysie w Kościele

  1. Czy w Kościele jest kryzys?
  2. Czy ten kryzys jest kryzysem wiary?
  3. Czy ten kryzys jest kryzysem moralnym?
  4. Czy kryzys jest kryzysem duchowieństwa?
  5. Czym różni się obecny kryzys od wcześniejszych kryzysów Kościoła?
  6. Co to jest wiara?
  7. Jak przychodzi do nas wiara?

Ocena użytkowników: 5 / 5

Gwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywnaGwiazdka aktywna
MANIFEST WIARY

„Niech się nie trwoży wasze serce!” (J 14,1)

Wobec coraz bardziej rozszerzającego się zamieszania w nauczaniu wiary, wielu biskupów, kapłanów,
zakonników i świeckich Kościoła Katolickiego poprosiło mnie o złożenie publicznego świadectwa
Prawdzie Objawienia. Jest zadaniem właściwym pasterzom prowadzić ludzi im powierzonych na
drodze do zbawienia, to zaś może dziać się jedynie wówczas, gdy taka droga jest znana oraz gdy oni
sami jako pierwsi nią podążają. Dlatego właśnie napominał Apostoł: „Przekazałem wam na początku
to, co przejąłem” (1 Kor 15, 3). Dziś wielu chrześcijan nie zna już nawet podstaw wiary, przy
rosnącym wciąż niebezpieczeństwie, że nie znajdą już drogi, która prowadzi do życia wiecznego.
Jednakowoż, podstawowym zadaniem Kościoła pozostaje prowadzić ludzi do Jezusa Chrystusa,
Światłości narodów (
Lumen gentium 1). W tej sytuacji powstaje pytanie, jak znaleźć właściwy
kierunek. Według Jana Pawła II, Katechizm Kościoła Katolickiego stanowi „pewną normę nauczania
wiary” (
Fidei depositum IV). Został on napisany dla umocnienia braci i sióstr w wierze, wierze
wystawionej na ciężką próbę przez „dyktaturę relatywizmu”
1.

1 Numery w tekście odnoszą się do Katechizmu Kościoła Katolickiego.


1. Bóg Trójjedyny, objawiony w Jezusie Chrystusie

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna




Największa liczba proroctw Starego Testamentu odnosi się do Mesjasza, który ma nadejść i wyzwolić lud Izraela. Poniżej prezentujemy wybrane z przeszło 300 proroctw jakie możesz znaleźć w Biblii o Jezusie.
To niesamowite jak w jednej osobie wszystkie proroctwa się wypełniły. Naukowcy policzyli, że szansa przypadkowego ich wypełnienia w jednej osobie jest większa niż liczba atomów we wszechświecie. Twórcy ksiąg pod natchnieniem Ducha Świętego często widać niemal na oczy widzą życie i śmierć Jezusa na kilkaset lat przed jego przyjściem.

Jak pierwszy człowiek Adam zgrzeszył zjadając owoc z drzewa, tak Mesjasz miał w cierpieniu odkupić na drzewie nasze grzechy. Choć Izraelici poznali zabijanie ludzi na drzewie dopiero 100 lat p.n.e razem z przybyciem rzymian to w Psalmie 22 mamy dokładny opis męki Zbawiciela.

Zapraszam do zapoznania się z proroctwami biblijnymi, które się spełniły . Wierzę, że pomoże to przekonać wiele osób co do prawdziwości misji Jezusa Chrystusa jako naszego zbawiciela.

Zobacz infografikę kliknij aby powiększyć:
 

Potomek z linii króla Dawida

Proroctwo: Oto idą dni, mówi Pan, gdy spełnię dobrą obietnicę, którą wypowiedziałem o domu Izraela i o domu Judy. W owych dniach i w owym czasie sprawię, że prawdziwa latorośl wyrośnie Dawidowi. Będzie wykonywał prawo i sprawiedliwość na ziemi. (Jeremiasz 33,14-15)

Wypełnienie: Rodowód Jezusa Chrystusa, syna Dawidowego, syna Abrahamowego: […] a Jesse miał syna Dawida, króla, a Dawid miał z żoną Uriasza syna Salomona, […]a Jakub miał syna Józefa, męża Marii, z której narodził się Jezus, zwany Chrystusem. (Mateusz 1,1.6.16)

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna




Różaniec Święty nie jest zwykłą modlitwą, jak mówią protestantyzujący i reformowani katolicy. Jest modlitwą niezwykłą. Nie cierpią oni Różańca, bo pod jego prostotą wyczuwają potęgę mistycznego życia Kościoła. Różaniec bowiem ma moc pokonywania herezji. Dlatego czczący Najświętszą Panienkę modlitwą różańcową, otaczający Najczystszą Dziewicę czcią, należną Naczyniu Pełnemu Łaski Bożej, powracają z czasem szczerej modlitwy do prawdy Wiary
i nauki Kościoła.